Meteen naar de content

14 Dagen Geld-terug-garantie

Alleen Vandaag Gratis Verzending

Neem contact op

ALGEMENE VOORWAARDEN

INHOUDSOPGAVE:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

ARTIKEL 1 - DEFINITIES
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument
producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een
overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door
de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een
afspraak tussen die derde en de ondernemer;
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van
beroep, bedrijf of ambacht en een overeenkomst aangaat met de
ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Digitale inhoud: gegevens die geproduceerd en geleverd worden in digitale
vorm;
Duurtransactie: een overeenkomst met betrekking tot een reeks van
producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in
de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk (hulp)middel dat de consument of
ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op
te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde
reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt, waaronder ook
e-mail.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de
bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Modelformulier: het formulier voor herroeping dat door de ondernemer aan
de consument ter beschikking wordt gesteld en door de consument kan
worden ingevuld wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht;
Ondernemer: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die producten en/of
(toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten
aanbiedt;

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een
door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van
producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst
uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meerdere technieken voor
communicatie op afstand met de consument;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt
voor het sluiten van een overeenkomst op afstand, zonder dat consument en
ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte samenzijn;
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de
ondernemer.

ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER
Naam ondernemer: Nindado
E-mailadres: info@jestorenaam.nl
KvK-nummer:
Btw-identificatienummer:

ARTIKEL 3 - TOEPASSELIJKHEID
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand
en bestellingen tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst
van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar
gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de
algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien, op welke wijze
deze zijn in te zien en dat deze algemene voorwaarden op verzoek van
de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in
afwijking van het vorige lid voordat de overeenkomst op afstand wordt

gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische
weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige
wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene
voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en
dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op
andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en
derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in
geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de
toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

5. In het geval dat één of meerdere bepalingen in deze algemene
voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig verklaard
zijn of vernietigd worden, dan blijven deze algemene voorwaarden voor
het overige in stand en zal de betreffende vernietigde of nietige
bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een
bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk
benaderd.

6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen
te worden beoordeeld naar deze algemene voorwaarden.

7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere
bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden naar
deze algemene voorwaarden.

ARTIKEL 4 - HET AANBOD

1. Indien een aanbod een geldigheidsduur van beperkte tijdsspanne heeft
of onder voorwaarden met opschortende of ontbindende werking, of
enige andere voorwaarde geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het
aanbod vermeld.

2. Het aanbod van de ondernemer is vrijblijvend. De ondernemer is
gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

3. Het aanbod van de ondernemer bevat een omschrijving van de
aangeboden producten en/of diensten, die te allen tijde volledig en
nauwkeurig is. Het aanbod omvat een voldoende gedetailleerde
beschrijving om een goede beoordeling van het aanbod door de
consument mogelijk te maken. Mocht de ondernemer gebruik maken
van enige afbeeldingen die impliceren dat deze afbeeldingen het aangeboden product vertonen, dan zijn deze een waarheidsgetrouwe
weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke
vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod kunnen de ondernemer
niet binden.

4. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van
de aangeboden producten. Ondernemer kan echter niet garanderen
dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte
kleuren van de producten.

5. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk
is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het
aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
bijzonder:
● de prijs inclusief belastingen;
● de eventuele kosten van verzending;
● de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke
handelingen daarvoor nodig zijn;
● het al dan niet van de hoogte van het tarief voor communicatie op
afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor
communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag
dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
● of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja
op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
● de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
duurtransactie.
● toepassing zijn van het herroepingsrecht;
● de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot
stand op het moment van aanvaarding door de consument van het
aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. In het geval dat de consument het aanbod langs elektronische weg
heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs
elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is
bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de
ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter
beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor

een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan
betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen
in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen
of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals
van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord
aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op
grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst
niet aan te gaan, is hij gerechtigd om gemotiveerd een bestelling of
aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te
verbinden.

5. De ondernemer zal aan de consument de volgende informatie,
schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager, meesturen, uiterlijk bij levering van het product of de
dienst of de digitale inhoud:

6. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de
consument met klachten terecht kan;
7. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding
inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
8. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
9. de prijs, inclusief de belastingen, van het product, de dienst of de
digitale inhoud;
10. de kosten van aflevering, voor zover van toepassing;
11. de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op
afstand;
12. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de
overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde
duur is;
13. in het geval dat de consument een herroepingsrecht heeft, het
modelformulier voor herroeping.
14. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts
van toepassing op de eerste levering.

ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT

Bij levering van producten:
1. De consument heeft bij de aankoop van producten gedurende 14
dagen de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van
redenen te ontbinden.
2. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product
door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en
aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
3. De garantieperiode van de tussenpersoon is dezelfde als de
garantieperiode van de fabrikant. De tussenpersoon is echter nimmer
verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten
voor een individuele toepassing door de koper, noch voor eventuele
adviezen t.a.v. het gebruik of de toepassing van de producten.
In geval van een garantieclaim zal de Tussenpersoon naar haar keuze
voor vervanging of reparatie zorgen. In geval van vervanging verplicht
de koper zich het vervangen artikel aan de Tussenpersoon te
retourneren.
De garantie is niet van toepassing indien:
- de koper de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt
of door een derde heeft laten repareren en/of bewerken;
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn
blootgesteld of anderszins onzorgvuldig of in strijd met de aanwijzingen
van de tussenpersoon zijn behandeld en/of op de verpakking zijn
behandeld;
-het gebrek geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de
overheid heeft uitgevaardigd of zal uitvaardigen met betrekking tot de
soort of de kwaliteit van de gebruikte materialen;
- Hygiëneproducten kunnen niet worden teruggenomen en vergoed,
zeker niet met de huidige COVID-19 maatregelen. Een lijst van
hygiëneprodukten die niet kunnen worden teruggezonden en vergoed
(de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini, make-up,
haarstylingsprodukten, schoonheidsprodukten, enz.

Indien:
1. de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft
besteld, vangt de bedenktermijn aan op de dag waarop de consument,
of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft
ontvangen. De ondernemer mag, onder voorwaarde dat hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.

2. de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen, vangt de bedenktermijn aan op de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
3. de overeenkomst strekt tot het regelmatig leveren van producten gedurende een bepaalde periode, vangt de bedenktermijn aan op de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager zijn geleverd:

3. In het geval dat een dienstenovereenkomst of een overeenkomst voor
levering van digitale inhoud niet op een materiële drager is geleverd,
kan de consument gedurende veertien dagen zonder opgave van
redenen de overeenkomst ontbinden. Deze veertien dagen gaan in op
de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op
een materiële drager zijn geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

4. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie
over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet
heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van
de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel
vastgestelde bedenktijd.

5. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie
aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de
ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de
bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie
heeft ontvangen.

6. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate
uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen
beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn
herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde
toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

7. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn
herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van
het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar
maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat
de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn
herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te
sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig
zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van
verzending.

ARTIKEL 7 – KOSTEN UITOEFENING HERROEPINGSRECHT

1. Bij uitoefening van het herroepingsrecht door de consument, komt ten
hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. De ondernemer zal zo spoedig mogelijk het aankoopbedrag, doch
uiterlijk 14 dagen na herroeping, terugbetalen op dezelfde wijze die
door de consument is gebruikt. Hierbij is terugontvangen door de
webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending vereist.

3. Eventuele waardevermindering van het product veroorzaakt door
onzorgvuldige omgang komt voor rekening van de consument. Hier
kan geen beroep op worden gedaan indien door de ondernemer niet
alle wettelijk verplichte informatie betreffende het herroepingsrecht is
verstrekt. Dit dient voor het sluiten van de koopovereenkomst dient te
geschieden.

ARTIKEL 8 – UITSLUITING VAN HET HERROEPINGSRECHT
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk indien de
ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten
van de overeenkomst, heeft vermeld en het een van de in lid 2 en 3
opgesomde producten betreft.
4. Uitsluiting is slechts mogelijk voor de volgende producten:
5. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomst
specificaties van de consument;
6. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
7. die snel kunnen bederven of verouderen;

8. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële
markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
9. voor losse kranten en tijdschriften;
10. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de
consument de verzegeling heeft verbroken;
11. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling
heeft verbroken. Hygiëneproducten kunnen niet worden
teruggenomen en vergoed, zeker niet met de huidige COVID-19
maatregelen. Een lijst van hygiëneprodukten die niet kunnen worden
teruggezonden en vergoed (de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini,
make-up, haarstylingsprodukten, schoonheidsprodukten, enz.
12. Uitsluiting is slechts mogelijk voor de volgende diensten:
13. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te
verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
14. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument
is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
15. betreffende weddenschappen en loterijen

ARTIKEL 9 - PRIJS
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de
prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd,
behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of
diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de
financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met
variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen
en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij
het aanbod vermeld.
4. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van
wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit
bedongen heeft en:
1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te
zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn
inclusief btw.
6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de
gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid
aanvaard. Bij druk-en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het
product volgens de foutieve prijs te leveren.
7. Bijzondere, bijkomende inklaringskosten en/of invoerrechten zijn niet in
de prijs inbegrepen en zijn voor rekening van de klant.

ARTIKEL 10 – GARANTIE EN CONFORMITEIT

1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten
voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties,
aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op
de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande
wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het
product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie
doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de
consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer
kan doen gelden. Daaronder wordt verstaan iedere verbintenis van de
ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze
aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder
gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is
tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4
weken na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele
verpakking en in nieuwstaat verkerend.
4. De garantie geldt niet indien:
5. De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of
bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
6. De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn
blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd
zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking
behandeld zijn;
7. De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van
voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van
de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

8. Hygiëneproducten kunnen niet worden teruggenomen en vergoed,
zeker niet met de huidige COVID-19 maatregelen. Een lijst van
hygiëneprodukten die niet kunnen worden teruggezonden en vergoed
(de lijst is niet volledig): ondergoed, bikini, make-up,
haarstylingsprodukten, schoonheidsprodukten, enz.

ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen
bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van
producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van
diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf
kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is
vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame
spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument
akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de
bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel
slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument
hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een
schadevergoeding.
4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen
kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een
termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de
ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig
mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de
ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te
stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze
worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij
vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden
uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor
rekening van de ondernemer.
7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij
de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of
een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte
vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

ARTIKEL 12 - DUURTRANSACTIES: DUUR, OPZEGGING EN VERLENGING

Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen
met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en
een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
(elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het
einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten
hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
1. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op
een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
2. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn
aangegaan;
3. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer
voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of
vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde

tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag-
nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd

voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument
deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan
opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen
stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument
te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de
overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per
maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter
kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet

stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef-
of kennismakingsperiode.

Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een
opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de
redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de
overeengekomen duur verzetten.

ARTIKEL 13 - BETALING
1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de
consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7
werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6
lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst,
vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de
overeenkomst heeft ontvangen.

2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of
vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer
behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de
consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
3. De consument kan de betaling verrichten met de volgende
betaalmethodes: iDeal, Bancontact, Klarna, KBC/CBC, Belfius Direct Net
en Credit Card (AMEX, Mastercard, Maestro en Visa)

ARTIKEL 14 - KLACHTENREGELING
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte
klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen
bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd,
volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van
14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een
klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de
ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een
bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een
meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat
een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

ARTIKEL 15 - GESCHILLEN
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht
van toepassing.

ARTIKEL 16 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen
mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden
vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame
gegevensdrager.

 

GRATIS VERZENDING

Gratis verzending in Nederland en België

24/7 SUPPORT

Ja, ook in het weekend!

DE BESTE KWALITEIT

Altijd en overal